Jak wybierać i dbać o urządzenie wielofunkcyjne?
Specyfika pracy biurowej sprawia, że trudno wyobrazić sobie, że będzie ona przebiegała sprawnie, jeśli w firmie zabraknie urządzenia wielofunkcyjnego. Wybór tego, które spełni nasze oczekiwania charakteryzuje się przy tym dużym stopniem skomplikowania. Pierwszym krokiem pozwalającym na dokonanie go w satysfakcjonujący sposób jest określenie naszych własnych oczekiwań. Musimy wiec zastanowić się nad tym, jaki format urządzenia będzie nam najbardziej potrzebny, ile osób będzie z niego korzystało, ile kopii planujemy wykonywać oraz, czy w przyszłości myślimy o dodawaniu do niego kolejne funkcje. Uzyskując odpowiedzi na te pytania możemy określić, jakie urządzenie będzie nam rzeczywiście potrzebne.
Nie powinniśmy zapominać i o tym, że bardzo często urządzenia szybkie i dość drogie potrafią odwdzięczać się nam za okazane im zaufanie, okazuje się bowiem, że są znacznie tańsze w eksploatacji. Nie możemy też zapominać o tym, że sam fakt posiadania gwarancji przez urządzenie nie jest już dziś żadnym wyróżnieniem, ona sama powinna być więc możliwie jak najbardziej atrakcyjna. Po raz kolejny wypada podkreślić, że cena takiego urządzenia najprawdopodobniej będzie wysoka, nie można jednak zapominać o tym, ze w odniesieniu do urządzeń biurowych wysoka cena jest zazwyczaj miarą dobrej jakości. Podczas wyboru urządzenia wielofunkcyjnego dobrze jest zwracać uwagę również na elementy takie, jak pojemność bębna i wydajność tonera. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości wydruku, warto mieć też świadomość, że nie ma alternatywy dla sprzętu cyfrowego.
Oczywiście, nawet najbardziej solidne urządzenie nie posłuży nam zbyt długo, jeśli nie będziemy przywiązywać odpowiednio dużej wagi do tego, aby o nie dbać. W pierwszej kolejności należy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, a co za tym idzie nie wolno otwierać osłony podczas pracy oraz dopuszczać, aby do wnętrza dostawały się niewielkie metalowe przedmioty. Nie powinno się też konserwować urządzenia, które znajduje się w ruchu. Konieczne jest też usunięcie uszkodzeń przed wznowieniem pracy i dbanie o to, aby nie korzystały z niego osoby niepowołane.
- 11 grudnia 2015